komplex

jag förstår inte varför det finns, eller varför folk får det.. det är bara så onödigt och alla lider nog bara av att få höra "jag är så fet/ful/äcklig" och även av att få känna saker som "åh det här kan jag inte ha på mig, jag ser så tjock ut". jag påstår verkligen inte att jag är en av dom som inte har komplex. för jag tror nog att alla människor har det, åtminstonde ett litet.. något som man verkligen inte gillar med sig själv, men varför? man borde ju tycka så mycket om sig själv, för det är den man är. och alltid kommer att vara. ändå så ska man behöva lida, men en gnagande känsla i huvudet som bara plågar en inifrån. det är så dumt, alla dessa ideal.

värst är det när man hör människor som man tycker så mycket om, som är bland det absolut finaste man vet som säger "jag är så fet" "jag är så ful" "mina tänder är så äckliga" fast man inte förstår vad dom menar, för dom är så himla fina, bara det att dom ser saker på sig själv som ingen annan ser. vad är det som gör att man ska behöva se såhär på sig själv? för ärligt så är jag så sjukt trött på den äckliga känslan!

återigen, jag menar verkligen inte att jag inte känner såhär. jag är inget undantag, även jag har komplex så det skriker om det. (och det är inte meningen att någon ska ta åt sig av texten!) men jag har lärt mig att älska mig själv, jag älskar mitt innre, framhäver saker som jag tycker om. för att mindre och mindre behöva tänka på det hemska, det man bara vill bli av med. även om många kan tro att jag gör det så tycker jag inte att jag själv är perfekt, utan jag bara framhäver det jag gillar med mig själv. jag undviker att prata om det jag inte tycker om. för man vill ju inte att andra också ska behöva tänka på detta?

jag vet inte varför jag skrev detta inlägg, och jag vet inte varför det är såhär. man brukar ju säga att ingen är perfekt, men ska jag vara ärlig så tror jag att det är tvärtom. alla är perfekt för alla är som dom är! jag brukar säga till folk att "du är ju som du är" det dumma är att folk oftast tar det dåligt, men om någon skulle säga det till mig så skulle jag nog ta det som en komplimang, för det är ju just det man vill: vara som man är!

2 assköna låtar som passa bra, precis just nu!


the real group - varför får man inte bara vara som man e

joakim hillson - vacker utan spackel

Kommentarer
Postat av: Anonym

Människor känner såhär för att dagens samhälle säger att det är fel med minsta lilla fett, tyvärr. Och även om folk inte vill påverkas av det, så gör man det. Man gör det så jäkla mycket. Och det är så många som har ja, problem med sin vikt så dom tillslut tar till drastiska metoder för att bli ''perfekta'', för att bli rätt. Det rätt som egentligen är så fel...

2010-02-02 @ 23:15:25

följ de lätta anvisningarna så går detta på ett kick:

Tell me your name, beautiful:
om du inte vill bli glömd

skriv din e-post så jag kan maila dig, det är bara jag som får se den!

har du en blogg också eller?

vad var det du egentligen ville nu då?

Trackback
RSS 2.0